INFORMACJA PRASOWA, EMPIK
Sierpień 2014 r.
Kultowy ?Kiler? powraca
W salonach Empik wkrótce pojawi się kolekcjasięgająca po najbardziej znane i lubiane cytaty z dwóch części kultowej komedii Juliusza Machulskiego ? ?Kilerzy? oraz ?Kiler-ów 2-óch?. Jej ambasadorem został odtwórca tytułowej roli Jerzego Kilera ? Cezary Pazura.
Podobnie jak przebój kinowy parodiujący gatunek kryminału, wybrane przez Empik cytaty są mocne i pełne specyficznego humoru. Stały się na tyle popularne, że szybko weszły do mowy potocznej i od lat są chętnie powtarzane.
Pierwsza część przewrotnej historii warszawskiego taksówkarza, który przez przypadek zostaje podejrzanym o zabójstwo groźnego gangstera, powstała w 1997 roku. Dwa lata później Juliusz Machulski ponownie powrócił do swoich bohaterów. Druga część komedii równieżświęciła tryumfy na małym i dużym ekranie. Jerzy Kiler, Stefan Siara i Komisarz Ryba, dzięki doskonałym kreacjom aktorskim: Cezarego Pazury, Janusza Rewińskiego i Jerzego Stuhra to postaci, które zakorzeniły się w polskiej popkulturze.
Kolekcja Empiku bazuje na cytatach zaczerpniętych z obydwu części filmu Machulskiego.Na kubkach ceramicznych, torbach na ramię, podkładkachpod kubek, talerzach ceramicznych, magnesach na lodówkę, T-Shirtach, fartuchach i rękawicach kuchennych oraz skarpetkach pojawią się między innymi: ?Masz być jak bulterier!?, ?Tu Ryba. Wzywam Cię, Akwarium!?, ?Co ja za to kupię? Waciki?!? czy ?No, i kto jest debeściak?!?
Projekty graficzne cytatów opracowała Ola Cieślak aka Ola z bloku.
Kolekcja ?Kilerzy? będzie dostępna w salonach Empik oraz na empik.com już od 28 sierpnia.
——————————————————–
Empik to największa i najlepiej rozpoznawalna sieć dystrybucji dóbr kultury, wiedzy i rozrywki na polskim rynku. Już od 65 lat jest stałym elementem kulturalnego krajobrazu Polski. W ponad 200 salonach Empik oferuje swoim Klientom unikalny mix produktów: dziesiątki tysięcy książek, płyt z muzyką, filmów, gier multimedialnych, czasopism, artykułów papierniczych, dekoracji do domu, akcesoriów kulinarnych, produktów i zabawek edukacyjnych, gier planszowych i gadżetów podróżniczych a także bilety na różnorodne wydarzenia. Dla ponad 30 milionów klientów rocznie Empik jest swoistym przewodnikiem po tym, co w kulturze i rozrywce nowe, ciekawe i warte zauważenia.